שאלות לדוגמא ממבחני ISTQB, תשובות לכל השאלות, הסמכת ISTQB בינלאומית ניתנת על בסיסי תוצאות מבחן CTFL. להלן 20 שאלות לדוגמא בעברית ממבחני עבר. שאלות אמת, כולל תשובות בסוף. להתכונן לקבל ציון גבוהה במבחן בודק תוכנה.
קורס בודק תוכנה הטוב ביותר בארץ עומד להתחיל, אל תפספסו! השאירו פרטים או התקשרו 03-6176666
מכללת סלע ממוקמת על צומת תחבורה ציבורית ראשית. למכללה מגיעים כ-15 קווי אוטובוסים, היא במרחק 10 דקות הליכה מתחנת רכבת בני ברק ויש חניון חופשי (בערב) גדול במרחק 5 דקות הליכה. לכן מי שמעוניינים ב-קורס בודק תוכנה בצפון, קורס בודק תוכנה בדרום, קורס בודק תוכנה במרכז, קורס בודק תוכנה בתל-אביב או קורס בודק תוכנה ברמת גן. ימצא שמכללת סלע ממוקמת במיקום נוח עבורו.
1. נתון קטע התוכנה הבא:
IF (condition A) then DO B
END IF.
IF (condition C) then DO D
else DO E
END IF.
שני התנאים (A, C) הינם בלתי תלויים.
כמה מקרי בדיקה (test cases) נדרשים על מנת להגיע ל - 100% כיסוי משפטים (statement coverage)?
א. 1
ב. 3
ג. 4
ד. 2
2. איזו מהרשימות הבאות מכילה רק בדיקות לא פונקציונאליות?
א. בדיקות עומס (load), בדיקות לחץ (stress), בדיקות רכיבים (component) ובדיקות ניידות תוכנה (portability)
ב. בדיקת קונפיגורציות שונות, בדיקות בטא ובדיקות עומס (load)
ג. בדיקות ניידות תוכנה (portability), בדיקות אמינות (reliability testing) ובדיקות ביצועים (performance)
ד. בדיקות מערכת ובדיקות ביצועים (system testing, performance testing)
3. איזה מהנתונים (inputs) הבאים משפיע על הבדיקות של פרויקט:
I. דרישות חוזיות (contractual requirements)
II. דרישות לגאליות (legal requirements)
III. סטנדרטים של התעשייה (industry standards)
IV. סיכונים של האפליקציה (application risk)
V. גודל הפרויקט
א. תשובות IV, III, I נכונות
ב. כל התשובות נכונות
ג. תשובות I-III נכונות
ד. תשובות II ו-V נכונות
4. מודל V הוא:
א. מודל לתיאור מחזור החיים של פיתוח תוכנה, שאינו רלוונטי לבדיקות
ב. המודל הרשמי של ISTQB לפיתוח תוכנה ובדיקות תוכנה
ג. מודל לתיאור מחזור חיי הבדיקות הכולל: בדיקות יחידה (unit testing), בדיקות אינטגרציה, בדיקות מערכת ובדיקות קבלה
ד. מודל לפיתוח תוכנה המדגים כיצד פעילויות בדיקה משתלבות בשלבי הפיתוח
5. מדוע בודק עשוי להיות תלוי בניהול תצורה (configuration management)?
א. משום שניהול תצורה מבטיח שאנו יודעים את הגרסא המדויקת של התוכנה לבדיקה ושל אובייקט הבדיקה (test object).
ב. משום שהמשך ביצוע בדיקה לא יורשה ללא אישור ועדת בקרת השינויים (Change Control Board)
ג. משום ששינויים באובייקט הבדיקה (test object) כפופים תמיד לנהלים של ניהול תצורה.
ד. משום שניהול תצורה מבטיח את התצורה הנכונה ביותר לכלי הבדיקות.
6. אלו מהפעילויות הבאות מבדילות בין מעבר על הקוד (walkthrough) לבין סקירת פיקוח (inspection)?
א. מעבר על הקוד מאפשר למצוא מקורות של כשלים (failures), בעוד שבסקירת פיקוח מוצאים את הכשלים עצמם
ב. במעבר על קוד - הכנה מוקדמת ע"י המשתתפים היא אופציונלית
ג. מעבר על הקוד אינו מתנהל לפי נוהל פורמלי
ד. מעבר על הקוד מחייב פגישה
7. חברה מחליטה להשתמש בכלי אוטומציה לביצוע בדיקות תיפקוד (functional test) של ממשק המשתמש הגראפי (GUI) במוצר. הממשק צפוי להשתנות לעתים קרובות. החברה שלחה כמה מהבודקים הידניים שלה ל-3 ימי השתלמות בשימוש בכלי האוטומטי. איזו מהאפשרויות הבאות היא הסבירה ביותר:
א. האוטומציה צפויה להצליח כי אוטומציה היא אמצעי שימושי מאד עבור שינויים תכופים
ב. האוטומציה צפויה להצליח כי הצוות עבר הכשרה לעבודה עם הכלי
ג. האוטומציה צפויה להיכשל עקב שינויים תכופים והיעדר מיומנות וניסיון מספיקים
ד. האוטומציה צפויה להיכשל כי אין זה נכון להשתמש באוטומציה לבדיקות GUI
8. מדוע הכרחי להגדיר אסטרטגיה לבדיקות?
א. אסטרטגיה דרושה על מנת ליידע את הנהלת הפרויקט בזמני הביצוע של סבבי הבדיקות
ב. כשלון המערכת עלול לגרום להפסדים כספיים, הפסד זמן, פגיעה במוניטין עסקי ובמקרים קיצוניים לחבלה ומוות. לכן קריטי שתהיה אסטרטגיית בדיקות לפרויקט.
ג. מכיוון שישנן דרכים רבות לבדיקת תוכנה, יש להקדיש מחשבה ולהחליט מהי הדרך היעילה ביותר לבדיקת הפרויקט שעל הפרק
ד. התחלת הבדיקות ללא תכנון מראש, מובילה לפרויקט בדיקות כאוטי ולא יעיל
9. בסילאבוס לרמה בסיסית (foundation level syllabus) של ISTQB למדת על העקרונות הבסיסיים והעיקריים של בדיקות תוכנה. איזה מהמשפטים הבאים מתאר אחד מעקרונות בסיס אלו?
א. מטרת הבדיקות היא להראות כי התוכנה נקייה לגמרי מפגמים (defect free)
ב. אין זה אפשרי, בתנאים רגילים, לבדוק את כל צירופי הקלט (input) והפלט (output) האפשריים במערכת תוכנה.
ג. בדיקות אוטומטיות מאפשרות להתבטא ביתר בטחון לגבי איכות המוצר, מאשר בדיקות ידניות
ד. בדיקה מלאה של תוכנה היא ברת-השגה אם ברשותך מספיק משאבים וכלי בדיקות
10. אחד מפרמטרי הקלט (input) במערכת להזמנת מקומות במטוסים הוא מספר המושבים הפנויים. מספר זה שונה עבור סוגי מטוסים שונים, וערכו יכול להיות כל מספר חיובי עד למקסימום קיבולת המטוס.
רשימה של ערכים אפשריים עבור הקלט יוצרה על-ידי שימוש בניתוח ערך גבול קיצון (bounday value analysis). מי מהרשימות הבאות נכונה?
1. אחד מתחת לקיבולת מלאה, קיבולת מלאה, אחד מעל קיבולת מלאה
2. 0, 1 ,2, אחד מעל קיבולת מלאה, מספר מאוד גדול
3. 0, 1, 10, 100, קיבולת מלאה, אחד מעל קיבולת מלאה
4. 0, 1, קיבולת מלאה, אחד מעל קיבולת מלאה
11. מה המטרה בהגדרת קריטריון ליציאה מבדיקות (test exit criteria) במסגרת תכנית בדיקות (test plan)?
א. על מנת להגדיר קריטריון לייצור קלטים לבדיקות
ב. על מנת לוודא שהגדרת מקרי הבדיקה (test cases) הושלמה
ג. על מנת לדעת מתי הביצוע של מקרה בדיקה מסוים הסתיים
ד. על מנת לפרט מתי להפסיק את ביצוע הבדיקות
12. אלו מהמשפטים הבאים מתאר נכון מטרה של סידרת בדיקות (test set)?
א. המטרה היא למנוע מהפגמים (defects) שנותרו במערכת לגרום לכשלים (failures) נוספים.
ב. המטרה היא לסלק ככל הניתן את מקורות הפגמים (defects)
ג. המטרה היא לעמוד בלוח הזמנים לבדיקות כפי שהוגדר בתוכנית הפרויקט
ד. המטרה היא לאתר מקסימום כשלים (failures) במוצר - בכדי לזהות את מקורם ולתקן אותם
13. איזה מהמקרים הבאים מתאים ביותר להיות מוגדר כבאג של ממשק בין רכיבים (components interface bug)?
א. שני רכיבים המחליפים ביניהם נתונים, כשאחד הרכיבים השתמש במידות על בסיס מטרי, והשני במידות על בסיס בריטי
ב. המערכת קשה לשימוש עקב מבנה מסובך של הקלט במסוף
ג. הודעות על שגיאות קלט של המשתמש מטעות, ואינן עוזרות להבין את סיבת שגיאות הקלט
ד. תחת עומס גבוה,המערכת אינה מספקת מספיק יציאות (ports) להתחבר אליה
14. עבור קטע הקוד שלהלן, איזו מהתשובות הבאות מייצגת את מספר הבדיקות המינימלי הנדרש לשם השגת כיסוי משפטים (statement coverage) וכיסוי הסתעפויות (branch coverage)
discountRate=1;
fare = 1000;
If ((person="senior citizen") and (travelmonth=January))
bonuspoints=100+bonuspoints
if (class = "first("
discountRate = 0.5;
fare = fare*discountRate;
א. כיסוי משפטים=2, כיסוי הסתעפויות=4
ב. כיסוי משפטים=1, כיסוי הסתעפויות=2
ג. כיסוי משפטים=2, כיסוי הסתעפויות=2
ד. כיסוי משפטים=1, כיסוי הסתעפויות=3
15. מדוע אינטגרציה בשלבים (incremental integration) עדיפה על אינטגרציה בשיטת "המפץ הגדול" (big-bang integration)?
א. מכיוון שאינטגרציה בשלבים מפצה היטב על בדיקות רכיבים (component testing) חלשות ולא מדויקות
ב. מכיוון שאינטגרציה בשלבים מאפשרת טוב יותר זיהוי מוקדם של באגים ומקורם
ג. מכיוון ששיטת "המפץ הגדול" מתאימה רק לישומי זמן-אמת (real time applications)
ד. אינטגרציה בשלבים עדיפה על שיטת "המפץ הגדול" (big bang) רק במקרה של פיתוח על-פי מודל "מלמטה למעלה" (bottom up)
16. מדוע קשה להצליח באוטומציה של ביצוע בדיקות?
א. משום שרק לחלק מהבודקים יש את המיומנויות הנדרשות לביצוע של אוטומצית בדיקות
ב. משום שכלי הבדיקה האוטומטיים מוגבלים ביכולתם לזהות פלטים (outputs)
ג. משום שכלי הבדיקה האוטומטיים צריכים להיתמך על-ידי כלים לניהול בדיקות (test management tools).
ד. בשל המאמץ הכרוך בתחזוקה של תסריטי הבדיקות (test scripts)
17. איזה מהמשפטים הבאים המתייחסים לטכניקות בדיקה מונחות נסיון (experience based techniques - EBT ) הוא נכון?
א. ביצוע EBT מחייב ידע רחב ומעמיק בבדיקות, אך לאו דווקא בתוכנה או בטכנולוגיה הנבדקת
ב. בדיקות EBT מבוססות על היכולת של הבודק לממש טכניקות בדיקה שונות
ג. בדיקות המתבצעות ב - EBT נובעות מנסיונו של הבודק בטכנולוגיות דומות
ד. ביצוע של EBT נעשה כשלב שני בבדיקות, לאחר ביצוע בדיקות שאינן מבוססות נסיון (non-experience based testing)
18. נתון חלק התוכנית הבא:
20. אילו מהבאים יכול להוות שורש בעיה (root cause) של באג במוצר תוכנה?
I. לפרויקט יש נהלים לא שלמים לניהול תצורה
II. לוח זמנים לפיתוח רכיב מסוים התקצר
III. המפרט (specification) לא היה ברור
IV. השימוש בסטנדרט אחיד לכתיבת קוד לא נשמר
V. הבודקים לא הוסמכו
א. I-II נכונים
ב. נכונים III-V
ג. נכונים I, II, IV
ד. I-IV נכונים
שאלונים נוספים ממבחני CTFL לקורס בודק תוכנה:
מבחן CTFL שאלות לדוגמא עם תשובות | קורס ISTQB | מבחן הסמכה בעברית לבודקי תוכנה רמה בסיסית
שאלות ממבחני הסמכת ISTQB | כולל תשובות מלאות | מבחן לדוגמא
מבחן CTFL לדוגמא | תשובות מוסברות לשאלות | הסמכת ISTQB
קורס ISTQB הטוב ביותר בארץ, המקצועי והמקיף ביותר, ללמוד עם מרצים מעולים ולקבל הסמכה יוקרתית של מכללת סלע והסמכת בינלאומיות שך ISTQB. לפרטים ותיאום פגישת ייעוץ אישית: 03-6176666.
תשובות לשאלות
1 |
4 |
2 |
3 |
3 |
2 |
4 |
4 |
5 |
1 |
6 |
2 |
7 |
3 |
8 |
3 |
9 |
2 |
10 |
4 |
11 |
4 |
12 |
4 |
13 |
1 |
14 |
2 |
15 |
2 |
16 |
4 |
17 |
3 |
18 |
1 |
19 |
2 |
20 |
4 |
חזרה